Britisk rigmand kæmper for at stoppe Netflix

Kasper Skov Jensen 02. oktober, 2018
Foto:
Patrick Wymore/Netflix

En af de mest fremtrædende rigmænd i Storbritannien mener, at Netflix har misbrugt hans varemærke.

– Det er typisk amerikansk arrogance ikke at undersøge varemærkerettigheder i Europa, før man sender noget nyt på gaden.

Nogenlunde sådan lyder vredesudbruddet fra den britiske rigmand Sir Stelios Haji-Ioannou. Han har grundlagt flyselskabet Easyjet og ejer omkring 1.000 varemærker, hvor ordet “Easy” indgår. Flyselskabsejeren har set sig sur på Netflix, fordi streaminggiganten i 2016 havde premiere på en komedieserie ved navn “Easy”.

Easy Group er derfor begyndt at forberede en sag mod Netflix for varemærkekrænkelse.

Læs også:STOR GUIDE: Sådan får du dansk Netflix til 17 kr. – helt lovligt

Det skriver The Guardian.

Komedieserien, der får sin tredje og sidste sæson til næste år, har blandt andet stjernerne Orlando Bloom og Emily Ratajkowski. Serien følger indbyggere i Chicago og “deres famlen gennem den moderne labyrint af kærlighed, sex, teknologi og kultur”.

Netflix tager postyret med ophøjet ro: – Seerne kan se forskel på den serie, de ser og det fly de flyver i, lyder det i en kommentar.

Læs også:Bedste VPN til Netflix

Du kan se traileren til “Easy” herunder:

Vi ønsker at høre fra dig og opmuntrer til en livlig diskussion blandt vores brugere. Vær venlig at hjælpe os med at gøre Bredbånd.dk til et rart sted at være.