Mail-fejl kan udløse bøder til Yousee

Kasper Skov Jensen 15. november, 2018

Yousee har ved en fejl udsendt mails til nuværende og tidligere kunder. Det kan resultere i bøder, forklarer en ekspert.

Torsdag er der landet en eller flere mails i indbakken hos nuværende og tidligere Yousee-kunder. Mailen blev udsendt ved en fejl, som Yousee nu er ved at undersøge. Selvom der er tale om en fejl, kan det ende med at koste Yousee bøder, forklarer Anette Høyrup, seniorjurist i Forbrugerrådet Tænk.

Læs også:Yousee laver ny tv-kanal

– Det kan både være en overtrædelse af reglerne for spam, når man kontakter tidligere kunder med markedsføring, og det kan være en overtrædelse af reglerne for opbevaring af persondata. Begge overtrædelser kan udløse bøder, siger hun til BT.

BT har også talt med den tidligere Yousee-kunde Marc Eliasen, der modtog mailen selvom han havde bedt om at få alle oplysninger slettet. Han har derfor meldt Yousee til Datatilsynet for brud på reglerne om persondata.

Yousee har indtil videre kun kommenteret sagen på Facebook:

Vi ønsker at høre fra dig og opmuntrer til en livlig diskussion blandt vores brugere. Vær venlig at hjælpe os med at gøre Bredbånd.dk til et rart sted at være.